اعضای هیات علمی

بازگشت

Contemporary English Drama

مروری بر تحول در نمایشنامه¬نویسی از طریق بررسی اجمالی مکتب¬ها و سبک¬های ادبی از جمله رئالیستی، پوچ¬گرا، پسااستعمار و و تطبیقی. , و نیز بررسی و تحلیل آثار برگزیده ی چهره های شاخص نمایشنامه نویسی مُدرن و پسامدرن در اروپا و آمریکا، ایرلند، فرانسه، ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانشگاه شهید چمران اهواز

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

طرح درس ویژة درس‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آدرس ایمیل: moosavinia2009@gmail.com

مرتبة علمی: دانشیار

نام و نام خانوادگی استاد: سید رحیم موسوی نیا

نیمسال تحصیلی: دوم

 

گروه: زبان و ادبیات انگلیسی

دانشکده: ادبیات و علوم انسانی

تعداد واحد: 2

نام درس:  نمایشنامه معاصر انگلیسی

 دورة تحصیلی: کارشناسی ارشد

 

جایگاه درس در برنامة درسی دوره: درس اختصاصی (اجباری)

 

 

هدف کلی: 

 

بررسی و تحلیل نمایشنامه­های معاصر انگلیسی و امریکایی و ...

 

 

 

 

 

 

اهداف یادگیری:

 

مروری بر تحول در نمایشنامه­نویسی از طریق بررسی اجمالی مکتب­ها و سبک­های ادبی از جمله رئالیستی، پوچ­گرا، پسااستعمار و و تطبیقی.

 

 

بررسی و تحلیل آثار برگزیده ی چهره های شاخص نمایشنامه نویسی مُدرن و پسامدرن در اروپا و آمریکا، ایرلند، فرانسه، ...

مروری بر تحول در نمایشنامه مدرن در زبان انگلیسی در کشورهای متفاوت

بررسی ویژگی های مدرنیسم و پسامدرنیسم در نمایشنامه

 

 

 

 

 

 

 

 

رفتار ورودی:

طبق مقررات آموزشی دانشگاه

مواد و امکانات آموزشی:

 

فضای مجازی (محیط  adobe connect و  Coursework)

 

 

 

 

 

روش تدریس:

 

ارائه مباحث سرفصل (رویکردهای کاربردی  نقد  نمایشنامه) و نظارت بر فعالیت دانشجویان در طول نیمسال و انجام پژوهش

 

 

 

 

 

 

 

 

وظایف دانشجو:

حضور کلاسی

مشارکت در بحث­ها

ارائه کلاسی

نگارش مقاله بر اساس مشاوره مدرس

 

The following elements are taken into consideration when I grade your papers:

1) You must convince me that you have read and understood the book or story.

2) You must have something interesting to say about it.

3) Originality counts – easy, common topics tend to earn lower grades than difficult ones done well.

4) Significant writing (spelling, punctuation, usage) errors will be marked on each paper before it is returned to you.

5) I look for unified essays on a well-defined topic with a clear title and coherent structure.

6) I expect you to support your arguments with references to the text, often including quotations appropriately introduced and analyzed.

 

About Oral Presentation:

We will also practice oral argumentation and presentation; to that end, you will prepare at least one ppt presentation.  You should use critical thinking, reading, and writing to evaluate, analyze, and interpret the themes. Presentations should be 20 minutes long and should be accompanied by a 1 page handout summarizing the presentation. Use web sources, libraries, magazines, or other credible sources, to supplement your presentation. You may use slides to supplement your presentations. You must be creative because dull, lifeless, unengaging presentations will receive low grades.

 

Avoid plagiarism which is:

1) Submitting someone else's work as your own.

2) Copying something from another source without putting it in quotation marks or citing a source.

3) Using an idea from a source without citing the source, even when you do not use the exact words of the source.

 

 

 

 

 

 

 

شیوه آزمون و ارزیابی:

ارائه­ی  کلاسی  با استفاده از ابزار آموزشی

مشارکت در بحث­های کلاسی

شرکت در آزمون  های طول ترم (و پایان نیمسال)

نگارش مقاله پژوهشی ادبی

 

 

 

منابع درس:

 

Docherty, B. (1994). The 20th Century European Drama. London: Macmillan.

 

Matlane, M. (1972). Modern World Drama: An Encyclopedia. New York: Dutton.

 

Pickering, K. (1988). How to Study Modern Drama. London: Macmillan.

 

"MLA Formatting and Style Guide." The Purdue OWL, Purdue U Writing Lab. Accessed 18 Jun. 2018.

Lester, James D. and Lester, James D., Jr. Writing Research Papers. New York, Pearson Education, Inc. 2002. Print.

Texts of the Plays covered in the course.

 

 

 

همکاران ارجمند می‌توانند برای آگاهی بیشتر درباره روش‌ها و فنون تدریس و به‌ویژه روش تهیه طرح درس، نگاه کنند به: حسن شعبانی، مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)، 2 جلد، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، 1390.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة یکم

(23/6/98 تا 29/6/98)

 

 

 

Studying Modernism and postmodernism in drama.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة دوم

(30/6/98 تا 5/7/98)

 

 

 

Introducing drama and its dimensions in English

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة سوم

(6/7/98 تا 12/7/98)

 

 

John Millington Synge

Riders to the Sea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة چهارم

(13/7/98 تا 19/7/98)

 

 

 

 

Sean O’Casey

Juno and the Paycock

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة پنجم

(20/76/98 تا 26/7/98)

 

 

 

Samuel Beckett

Endgame

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة ششم

(27/7/98 تا 3/8/98)

 

 

 

 

Harold Pinter

The Caretaker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة هفتم

(4/8/98 تا 10/6/98)

 

 

 

 

 

Tom Stoppard

Rosencrantz and Guildenstern Are Dead

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة هشتم

(11/8/98 تا 17/8/98)

 

 

 

 

Eugene O’Neil

Long Day’s Journey into Night

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة نهم

(18/8/98 تا 24/8/98)

 

 

 

Edward Albee

Who's Afraid of Virginia Woolf?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة دهم

(25/8/98 تا 1/9/98)

 

 

 

Jack Gelber

The Connection

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة یازدهم

(2/9/98 تا 8/9/98)

 

 

 

 

Jean Anouilh

Antigone

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة دوازدهم

(9/9/98 تا 15/9/98)

 

 

 

Ngugi wa Thiong'o

The Black Hermit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة سیزدهم

(16/9/98 تا 22/9/98)

 

 

 

آزمون

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة چهاردهم

(23/9/98 تا 29/9/98)

 

 

 

 

بررسی مقاله­های دانشجویان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة پانزدهم

(30/9/98 تا 6/10/98)

 

 

 

 

بررسی مقاله­های دانشجویان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هفتة شانزدهم

(7/10/98 تا 13/10/98)

 

 

 

بررسی مقاله­های دانشجویان